Veřejné finance letos skončí podle odhadů ministerstva financí ve schodku 8,8 procenta HDP. Příští rok by měl schodek klesnout na 5,9 procenta. Zároveň ministerstvo chystá úsporná opatření u příjmů i výdajů tak, aby v letech 2023 a 2024 byl schodek veřejných financí i zadlužení nižší, než by hrozilo bez plánovaných opatření.

České dráhy si objednaly 20 nových dálkových vlaků za 12,5 miliardy korun od konsorcia Siemens Mobility a Škoda Transportation. Dodávku bude tvořit celkem 180 vozů s kapacitou 555 míst k sezení a nejvyšší provozní rychlostí 230 km/h. S jejich nasazením dopravce počítá postupně v letech 2024 až 2026. Podle zpravodajství Českého rozhlasu o tom informovaly České dráhy. Zakázka počítá i s dalšími dvěma vozy pro Správu železnic.

České dráhy si u tří bank otevřely sedmileté rámcové úvěry za až 8,5 miliardy korun. Dráhy je budou čerpat v případě potřeby, přičemž využít je mohou pro jakýkoliv účel. Prioritně je však chtějí využít pro nákup nových vlaků. Podnik chtěl dojednáním úvěrů posílit svou současnou likviditu. České dráhy loni kvůli pandemii jen na tržbách ztratily více než čtyři miliardy korun.

V úterý 13. dubna 2021 Poslanecká sněmovna schválila senátní verzi zákona o potravinách, v níž Senát PČR vyškrtl příslušný paragraf o stanovení povinných kvót pro české potraviny na pultech obchodů nad 400 metrů čtverečních. Senát to zdůvodnil, že je to v rozporu s unijními předpisy. Takže, Poslanecká sněmovna v podstatě tuto senátní verzi včera schválila. Prezident Agrární komory ČR Jan Doležal nám v této souvislosti zaslal stanovisko Agrární komory ČR k této novel zákona o potravinách, z něhož nyní citujeme.