První úseky vysokorychlostních tratí v České republice se začnou stavět v roce 2025. Půjde o nové spojení Ostravy s Přerovem a také o výjezd z Prahy směrem na východ do Běchovic, kde pak naváže trať dále do Brna. Podle zpravodajství České televize to, po jednání s ministrem dopravy Vladimírem Kremlíkem (za ANO), slíbil generální ředitel Správy železniční dopravní cesty (SŽDC) Jiří Svoboda. Zdůraznil, že je to dřívější termín, než se kterým SŽDC dříve počítala, a umožní to dohoda o převzetí francouzských technických norem pro vysokorychlostní železnici.

Již před několika lety, konkrétně v roce 2013, oznámil čínský prezident Si Ťin-pching svůj záměr vytvořit novou hedvábnou stezku (Belt and Road Initiative - BRI) pro 21. století, která by odkazovala na dávnou dobu, kdy Čína byla jednou ze světových velmocí. Jejím hlavním cílem, stejně jako v dobách ještě před naším letopočtem, je propojení Asie, Evropy a Afriky, čímž by se posílily vzájemné, nejen obchodní vztahy

Zemědělský ekonom Martin Hlaváček je jedním z kandidátů ve volbách do Evropského parlamentu, které proběhnou 24. a 25. května 2019. V minulosti se podílel na vyjednávání Společné zemědělské politiky EU, zajištění evropské ochrany řady tradičních českých potravinářských a zemědělských produktů, pracoval jako diplomat Ministerstva zahraničních věcí České republiky na Stálém zastoupení České republiky v Bruselu a Velvyslanectví České republiky v Athénách. Později také působil jako náměstek ministra zemědělství pro zemědělskou a rybářskou politiku Evropské unie.

Možnosti dalšího rozvoje českého zemědělství a potravinářství v souvislosti s posílením jeho konkurenceschopnosti na evropském a světovém trhu a posílení jejich životaschopnosti ve vazbě na úspěšný rozvoj českého a moravského venkova a krajiny – to byly hlavní náměty jednání XXVII. sněmu Agrární komory (AK) ČR, který se dnes uskutečnil v areálu Veletrhů Brno.