Zaměstnance automobilek po celém světě čekají velké změny. Často pobírají výrazně nadprůměrné mzdy a odměny. Světové automobilky se však v následujících letech chystají masivně propouštět a zdůvodňují to často právě úsporou mzdových nákladů. Uvedl to v pondělí ve svém zpravodajství server Novinky.cz, který přebírá k vydání zpravodajství deníku Právo.

Známý automobilový analytik Antonín Šípek to redakci deníku Právo komentoval tak, že řada evropských automobilek, ale i někteří výrobci dílů, již oznámili předpokládané propouštění zaměstnanců, které zatím zdůvodňují především úsporou mzdových nákladů.

Plánované snížení emisí CO2 o 80 procent do roku 2050 v rámci boje proti změnám klimatu bude stát Českou republiku biliony korun. Bez finanční pomoci Evropské unie nebude možné tohoto ambiciózního úkolu dosáhnout a stejně tak je nezbytně nutné, aby k podobným opatřením přistoupily i další průmyslové země na celém světě, shodli se na tiskové konferenci v pátek 29. listopadu 2019 před pondělním (dnes 2. 12. 2019) klimatickým summitem v Madridu premiér Andrej Babiš, vicepremiér a ministr průmyslu a obchodu Karel Havlíček a ministr životního prostředí Richard Brabec.

Ministr dopravy Vladimír Kremlík (na snímku) podepsal novou desetiletou smlouvu o veřejných službách s Českými dráhami. Byl tak dovršen proces dojednávání nových podmínek zajišťování veřejných služeb. Nová smlouva zajišťuje provoz na 6 expresních a 13 rychlíkových linkách.
 

Zavedení elektronické evidence tržeb (EET) narovnalo podnikatelské prostředí, uvedla ve čtvrtek v pořadu Interview ČT24 generální ředitelka Asociace malých a středních podniků a živnostníků ČR (AMSP) Eva Svobodová. Prohlásila mimo jiné, že řada firem, které nepodnikaly poctivě, byla nucena transparentně zviditelnit své tržby. Někteří pak raději ukončili své podnikání a začali pod novým IČO, aby znemožnili finanční správě srovnání tržeb dříve a nyní.