Tržby obchodníků v České republice očištěné o kalendářní vlivy v září stagnovaly, meziměsíčně klesly o 0,4 procenta. Opět nejvíce si ve srovnání s loňským rokem polepšili internetoví prodejci. Podle zpravodajství České televize dnes o tom informoval Český statistický úřad (ČSÚ). V srpnu maloobchodní tržby podle revidovaných údajů stouply meziročně o 1,5 procenta.

Nezaměstnanost v České republice v říjnu klesla na 3,7 procenta, v předchozích třech měsících dosahovala 3,8 procenta. V evidenci úřadů práce v České republice bylo ke konci října 271.685 nezaměstnaných, nejméně od letošního června. Zároveň je to nejvyšší říjnová hodnota od roku 2016. Podle zpravodajství České televize to vyplývá z aktuálních dat Úřadu práce ČR. Loni v říjnu bylo v Česku bez práce 2,6 procenta lidí.

Na českém trhu dlouhodobě stoupá podíl privátních značek. Prodá se pod nimi každá pátá potravina. Soukromé značky jsou exkluzivně baleny pro konkrétní obchodní řetězec, často ale pocházejí od výrobců, kteří na pulty dodávají značky "klasické". Najít takového výrobce na obalu bývá ovšem u "privátek" problém. Jedinou možností, jak si ověřit mlékárnu či masokombinát, má zákazník skrze nenápadný kód.
 
https://zpravy.aktualne.cz/finance/nakupovani/vyhledavac-potravin-podle-kodu/r~721f8a7cdbd611eaa6f6ac1f6b220ee8/
Výroba elektřiny je doménou velkých energetických společností. V Evropě však přibývá lidí, kteří nechtějí být pouhými spotřebiteli energie, ale chtějí se zapojit i do její výroby, distribuce či ukládání. Instalace solárního panelu na střechu přitom není jedinou možností, jak se do procesu zapojit.
Návrh státního rozpočtu na příští rok počítá s deficitem 320 miliard korun, zvyšováním důchodů a platů učitelů i dalšími výdaji na zdravotnictví. Podle bývalého viceguvernéra České národní banky Pavla Kysilky je nyní velmi obtížné odhadovat další vývoj, protože druhá vlna opatření má výrazný utlumující efekt. Na druhou stranu ekonomika má obrovskou schopnost regenerace, připouští.