Část dálnice D4 vznikne formou PPP (public-private partnership), tedy partnerství veřejného a soukromého sektoru. Postavit a následně provozovat by ji mělo konsorcium DIVIa, které tvoří francouzské firmy Vinci a Meridiam. Stavebně a projekčně bude za projektem stát česká společnost Eurovia. Podle zpravodajství České televize o tom informovalo ministerstvo dopravy. Úseky této části dálnice bude přitom vlastnit stát, který je za 25 let převezme.

Vláda v pondělí přijala doporučení, které jí společně předložily ministerstvo financí a Česká národní banka, zatím nestanovit cílové datum přijetí eura. Podle zpravodajství České televize vláda opět dospěla k jednoznačnému závěru, že neurčí datum vstupu České republiky do eurozóny, protože „nebylo dosaženo adekvátního pokroku při tvorbě podmínek pro přijetí eura“.

Průmyslová produkce v Česku v říjnu meziročně vzrostla o 1,3 procenta. Do růstu se tak dostala poprvé od května 2019. Přispěla k tomu hlavně výroba automobilů, vyplývá z dat očištěných o vliv počtu pracovních dnů, které, podle zpravodajství České televize, zveřejnil Český statistický úřad (ČSÚ). Meziměsíčně průmysl vzrostl o tři procenta. Rostl i přebytek zahraničního obchodu, v říjnu na 33,4 miliardy korun. Stavebnictví naopak zrychlilo meziroční pokles na 10,5 procenta.

Jenom tři dny před zásadním summitem Evropské unie předsedové vlád Maďarska a Polska zatím stále odmítají ustoupit ve sporu, který hrozí zablokovat unijní finance na příští rok. Přes náznaky možné nejednoty premiéři obou zemí i dnes zopakovali, že je pro ně nepřijatelné podmínit čerpání peněz kvalitou právního státu přijímající země. Další státy na podmínce trvají a rozepře může vedle schválení rozpočtu a krizového koronavirového fondu ohrozit i přijetí nových emisních závazků, které mají prezidenti států a předsedové vlád podpořit na vrcholné schůzce příští týden.